سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر چی تو بخوای
 
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/5/16 توسط مایسا | نظر

اول به همه دوستای گلم ، هم وطن های عزیزم کسب مدال طلای المپیک بوسیله حمید سوریان را تبریک می گویم.

ان شاالله هرچی از خدا می خواد بهش بده.

خب این مطلب بخونید در مورد حمید سوریان هستش

منبع : تابناک

حمید سوریان، فرنگی کار کشورمان با پیروزی برابر بایراموف آذربایجانی نخستین مدال طلا را برای کاروان ایران در رقابت های المپیک لندن را به ارمغان آورد.
دومین مصاف ملی پوش کشورمان با حریف آذربایجانی –که بعد از شش سال روی می‌داد،- با پیروزی حمید سوریان به پایان رسید تا سوریان در تاریخ کشتی ایران جاودانه شود. 
کشتی‌گیر 55 کیلوگرم فرنگی کشورمان در حالی به مصاف روشن بایراموف  رفته بود که برد قاطعانه سوریان در رقابت نیمه نهایی و انگیزه هایی نظیر جبران مقام پنجمی المپیک پکن و حتی رسیدن به رکورد ورزشکاران نامداری چون عبدالله موحد، شانس سوریان را برای کسب نخستین مدال طلای المپیک پر رنگ تر کرده بود.
بدین ترتیب کاروان المپیکی کشورمان نخستین مدال طلای خود را کسب کرد تا در کنار برنز کیانوش رستمی امیدوارانه تر به روزهای آینده چشم بدوزد.?
رقابت های کشتی المپیک 2012 عصر امروز در حالی در سالن اکسل لندن آغاز شد که در یکی از رقابت های یکی از امیدهای کسب مدال طلای ایران چشم های زیادی را به تشک کشتی رقابت های 55 کیلو دوخته بود. حمید سوریان که با کسب پنج مدال طلای رقابت های جهانی جای خالی طلای المپیک را در کلکسیون افتخارات ورزشی خود و کشورمان کم می بیند امروز به مصاف حریفان خود رفته و و با دو پیروزی امیدها را برای کسب مدال طلا بالاتر برده است.
سوریان پیشتر اعلام کرده بود که تا المپیک 2012 در وزن 55 کیلوگرم کشتی می‌گیرد و پس از آن قصد دارد که در یک وزن بالاتر کشتی بگیرد؛ به عبارتی بهتر، این آخرین شانس سوریان برای کسب مدال طلای وزن 55 کیلوگرم در المپیک محسوب می شود.
شاید جالب باشد که بدانید حمید سوریان 27 ساله (متولد دوم شهریور 1364) در سالهای 84 و 85 به عنوان برترین کشتی گیر فرنگی کار کشورمان انتخاب شده و در سال 86 عنوان قهرمان قهرمانان کشورمان را به خود اختصاص داده بود تا روند موفقیت های پی در پی وی را تبدیل به شانس نخست کسب مدال طلای کشورمان در المپیک پکن کند و شکست وی در آن رقابت ها، ناکامی بزرگ کاروان ورزشکاران ایران لقب بگیرد.
قرعه مناسب سوریان:

خوشبختانه حمید سوریان پس از مراسم وزن کشی شب گذشته مدعیان 55 کیلوگرم با قرعه خوبی روبه‌رو شد. او پس از استراحت در دور اول باید به مصاف "آرسن ارالی یف" از قرقیزستان برود که سابقه شکست این حریف را نیز دارد.

پیروزی در گام اول:
حمید سوریان پس از استراحت در دور اول رقابت ها ساعت 16:30 امروز به وقت ایران در سالن "اکسل" شهر لندن به مصاف آرسن ارالی‌یف از قرقیزستان رفت. سوریان در این دیدار در 3 تایم و با نتایج (4 بر صفر)، (صفر بر 2) و ( دو بر یک) مقابل ارالی‌یف، قهرمان 2011 آسیا، به پیروزی رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.
وی در دور سوم و برای حضور در نیمه نهایی با برنده دیدار پیتر مودوس از مجارستان و المورات تاسمراداف از ازبکستان مبارزه خواهد کرد.

سوریان از سد «مودوس» هم گذشت:
سوریان در دومین مصاف خود هم در برابر کشتی گیر مجارستانی به پیروزی رسید تا امیدها برای کسب مدال طلا بیشتر شود. وی در کنتر از یک ساعت پس از پیروزی برابر کشتی گیر ازبک به مصاف مودوس مجار رفت و دیدار در 2 تایم و با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) مقابل پیتر مودوس، نایب قهرمان 2012 اروپا و نفر پنجم جهانی 2011 از مجارستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.
حریف سوریان در مرحله نیمه نهایی به مصاف کشتی گیر دانمارکی و نفر سوم جام جهانی 2009 می رود. رقابت حمید سوریان و هاکان نیبلوم تا دقایقی دیگر در سالن اکسل لندن برگزار خواهد شد.

سوریان نخستین فینالیست وزن 55 کیلو گرم
با سوت «رجین لگلوت» فرانسوی رقابت «حمید سوریان» و «هاکان نیبلوم»  بر روی تشک شماره دو آغاز شد.

- وقت نخست با یک خاک و اجرای یک بارانداز از سوی حمید سوریان سه بر صفر به سود حمید سوریان به پایان رسید.
- نتیجه صفر صفر در یک دقیقه و سی ثانیه وقت دوم باعث شد تا هاکان نیبلوم  در خاک حمید سوریان بخوابد و نابغه کشتی فرنگی ایرانی با یک بارانداز بی نقص سه دقیقه دوم  سه بر صفر به سود خود به پایان ببرد و راهی فینال شود.
بدین ترتیب سوریان با شکست کشتی گیر دانمارکی به عنوان نخستین فینالیست وزن 55 کیلوگرم انتخاب شد.
 برای تعیین دومین فینالیست «گوی جین چوی» از کره جنوبی به مصاف «روشن بایرامف» آذربایجانی خواهد.
- بر اساس اعلام قبلی مسئولان برگزاری مسابقات، رقابت فینال وزن پنجاه و پنج کیلوگرم کشتی فرنگی راس ساعت 19:03 دقیقه به وقت لندن (ساعت 22 و 33 دقیقه به وقت تهران) برگزار خواهد شد.
بارامف رقیب سوریان در فینال شد
دیگر رقابت نیمه نهایی وزن 55 کیلوی کشتی فرنگی با پیروزی نزدیک «روشن بایرامف» آذربایجانی برابر حریف کره ای خود به پایان رسید تا حریف سوریان در فینال مشخص شود. بایرامف کشتی گیر 25 ساله حریف خود را با نتایج نزدیک یک بر صفر و دو بر صفر شکست داد و به فینال رسید تا ساعت 22:33 در مقابل حمید سوریان قرار گیرد.
روشن بایرامف که قهرمان که در رقابت های جهانی کشتی فرنگی سال 2011 که در غیاب حمید سوریان برگزار می شد به مقام قهرمانی رسید. این کشتی گیر 160 سانتی متری در المپیک پکن به مدال نقره دست یافت در حالی که حمید سوریان ان رقابت ها را با بد شانسی و کسب رتبه پنجم به پایان رساند.
عباسی و علی اف تماشاگر ویژه سالن اکسل
از نکات جالب توجه در زمان برگزاری مسابقات نیمه نهایی، حضور عباسی، وزیر ورزش و جوانان کشورمان و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در سالن برگزاری مسابقات بود
با حریف سوریان در فینال آشنا شویم

روشن بایرامف متولد سال 1987 میلادی در باکو، پایتخت اذربایجان است. وی کشتی قهرمانی را از سال 1999 (یک سال بعد از حمید سوریان) اغاز کرده است. بایرامف در قیاس با حمید سوریان یک سال جوانتر و ده سانتی متر کوتاه تر است. این کشتی گیر آذربایجانی که به گواه سایت رسمی مسابقات المپیک به زبان روسی حرف می زند(! ) تا کنون موفق به کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز جهانی شده و نائب قهرمانی المپیک پکن و دو قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد.
بارزترین نکته درباره حریف نهایی سوریان، کسب سهمیه ورودی المپیک لندن با قهرمانی وی در مسابقات جهانی استانبول (2011) است که همین مهم سبب شده تا جایگاه نخست در رتبه بندی جهانی در اختیار وی قرار گرفته و سوریان به مقام دوم نزول کند؛ جایگاهی البته شکننده که تحت تاثیر نتیجه رقابت امشب این دو ورزشکار قرار دارد

نخستین مدال پس از چهل سال...
با حضور سوریان در فینال مسابقات، در حالی کسب نخستین مدال در کشتی فرنگی برای کشورمان محقق شد که کشتی گیران فرنگی کشورمان بیش از چهل سال در کسب مدال المپیکی ناکام مانده بودند.
گفتنی است که آخرین مدال کشتی فرنگی کشورمان در المپیک، مدال نقره‌ای است که در بیستمین دوره المپیک نوین در مونیخ  توسط رحیم علی آبادی، البته در وزن 48 کیلوگرم کسب شد
بایرامف طعم شکست از سوریان را چشیده است
این دومین باری است که سوریان و بایراموف در رقابت فینال در مقابل یکدیگر می ایستند؛ نخستین بار این اتفاق در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2006 در گوانگجوی چین رخ داد که در آن مصاف، سوریان موفق شد با شکست رقیب آذربایجانی، دومین مدای طلای جهانی خود را کسب نماید؛ افتخاری که تا کنون به 5 طلای جهانی برای وی ارتقا یافته است.?
?به عبارتی بهتر، نخستین افتخار روشن بایراموف در دنیای کشتی، با شکست از نابغه کشتی فرنگی ایران و کسب مدال نقره جهانی برای وی بدست آمده است
سوریان، پیروز بی چون و چرای فینال
فینال وزن 55 کیلو گرم کشتی فرنگی ساعت 22:33 به وقت ایران در سالن اکسل لندن برگزار شد و حمید سوریان با پیروزی مقتدرانه به حسرت چهل ساله کشتی فرنگی ایران در المپیک پایان داد.
وی در فینال به مصاف روشن بایراموف، دارنده مدال نقره المپیک پکن و قهرمان 2011 جهان از آذربایجان رفت که در 2 تایم و با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) در این دیدار به برتری رسید تا مدال طلای المپیک را بر گردن بیاویزد.
جاودانه در کنار عبدالله موحد
عبدالله موحد سال های سال پر افتخار ترین کشتی گیر ایرانی عرصه های بین المللی بود. این کشتی گیر آزاد کار مازندرانی برنده پنج مدال طلای رقابت های جهانی و یک طلای المپیک بود که در کنار دو طلای بازی های آسیایی او را به پر افتخارترین کشتی گیر کشورمان بدل کرد. مسابقات جهانی منچستر 1965، تولیدو 1966، دهلی نو 1967، مار دل پلاتا 1969 و ادمونتون 1970 در کنار عرصه  المپیک 1968 مکزیکوسیتی شاهد دلاوری های عبدالله موحد بودند.
اکنون و پس از بیش از چهل سال حمید سوریان با کسب نخستین طلای المپیکی خود که تعداد طلاهای جهانی و المپیکی وی را به عدد شش می رساند در کنار عبدالله موحد به عنوان پر افتخار ترین کشتی گیر ایرانی شناخته می شود.